6 Mayıs 2009 Çarşamba

Kakaolu Yumuşak Kek


Tariflerini beğenerek takip ettiğim
http://turklokumu.blogspot.com/
sitesinden yumuşak kek gerçekten hafif ve pratik
benim minişler bayıldı buna bu güzel tarifin için
teşekkürler AYBİKE....tarifi aynen yazıyorum.

Malzemeler :2 yumurta
1 çay fincanı süt
1/2 çay fincanı sıvıyağ
1 yemek kaşığı yoğurt
1+1/2çay fincanı şeker
2 çay fincanından bir parmak eksik un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1 paket vanilya
3 tepeleme yemek kaşığı kakao
1 fiske tuz

Yapılışı : Yumurta ,süt ve yoğurdu mikserle
köpürene kadar çırp.Ardından şekeri ekleyip
tekrar çırpın ve elenmiş un,kabartma tozu,tuz,
vanilya,kakao,karbonat karıştırıp keke katın
mikserle çırpıp son olarak zeytinyağını ilave edin
kısa bir süre karıştırıp yağlanmış kek kalıbına dökün
170'c ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişirin.(yalnız ben
ölçülere su bardağı kullandım)

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için değerlidir...

Related Posts with Thumbnails
 
BLOG designed by