9 Temmuz 2009 Perşembe

Patates Salatası

Uzun bir zamandan sonra tekrar mutfağıma dönmek
çok güzel döner dönmez ilk yaptığım bu salata oldu,
ve her yaptığımda aklıma ilk gelen sevgili arkadaşım
Semiha oluyor öyle çok yapardık ki; bu salatayı artık
fikx menümüz haline gelmişti sevgili arkadaşım
Semihaya burdan kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum.
Patates salatasını bilmeyenimiz yoktur ben Malatyada
çok sık kullanılan samut ile yaptım ve inanın diğerlerin-
den çok daha lezzetli oluyor tarifini aynen yazıyorum.

Malzeme :4 adet haşlanmış patates
1 adet kuru soğan
1 demet maydanoz
1 demet samut( dereotunun salamurası)
1 çay kaşığı toz sumak
1 çay kaşığı isot veya pul biber
1 çay kaşığı nane
1 tatlı kaşığı kimyon
isteğe göre tuz,limon ve zeytinyağı
Yapılışı : Patatesler soyulup doğranır.Samut biraz suda
bekletilerek hafif tuzu alınıp doğranır.Sırasıyla maydanoz
ve kuru soğan doğranıp baharatlar ilave edilir son olarak,
tuz ,limon suyu ve zeytinyağı eklenip iyice harmanlanıp
servis edilir.
Not :Malatyada marul eklenmiyor ama ben 2-3 yaprak
ekledim.
Afiyet olsun.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için değerlidir...

Related Posts with Thumbnails
 
BLOG designed by